בין "עפר ואפר" ל-"בשבילי נברא העולם"
הרב גלעד קריב


 

לרבי בונם מפשיסחא, אחד מענקי החסידות מיוחס המאמר הבא המחבר יחדיו את אגדת חז"ל ומילות "ונתנה תוקף": "אדם חייב תמיד ללכת עם שני פתקים בכיסיו. על הפתק האחד כתוב: 'בשבילי נברא העולם'; על השני: 'אנכי עפר ואפר'".

בשנים האחרונות דומה כי הרלוונטיות של מאמר חסידי זה למציאות החיים הישראלית הולכת ונחלשת. ליותר ויותר ישראלים יש בכיסים שני פתקים עליהם כתוב "אנכי עפר ואפר". פעמים רבות מדי פתקים אלו הם הדבר היחיד המצוי בכיסם. מציאות החיים הישראלית נטלה מאותם האנשים את הזכות להרגיש, ולו לעתים רחוקות, כי העולם נברא בשבילם; כי יש בהם את הכוח והיכולת לממש את הפוטנציאל הטמון בהם; כי שאיפותיהם וחלומותיהם הם ברי השגה. מנגד, צומחת ומתפתחת אצל אחרים התחושה כי בכיסם שני פתקים זהים עליהם נכתב: "בשבילי נברא העולם". אנשים אלו נוהגים בארץ הזו, ולעתים גם באנשים אחרים, מנהג אדנות ובעלות.

לחץ\י כאן לקריאת המאמר המלא


"אנחנו עם אלה שאין להם חג" (אברהם חלפי)
מבצע איסוף מזון




קרן "בכבוד", קרן היהדות המתקדמת לאחריות חברתית, פועלת במהלך השנה כולה, יחד עם קהילות היהדות המתקדמת ברחבי הארץ להגשת עזרה הומניטארית ליחידים ומשפחות מכל קהילותיה של החברה הישראלית ולהעצמתם במגוון כלים ודרכים.

בחגי תשרי תשע"ג תמשיך הקרן במסורת ארוכת השנים של מבצעי צדקה, גמילות חסדים ואחריות חברתית, יחד עם הקהילות. בשנה זו תוביל הקרן את מבצעי איסוף המזון וחתימה על כרטיס אדי.

מבצע איסוף מזון במועדי תשרי בקהילות היהדות המתקדמת ברחבי הארץ: בבואכם לבית הכנסת בראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה הביאו עמכם מוצרי מזון יבשים וארוזים לטובת משפחות מוחלשות. מוצרי המזון יארזו על ידי מתנדבי הקהילות ויועברו למחלקות הרווחה העירוניות ולארגוני סיוע. 





"ובחרת בחיים" (דברים ל יט)
מבצע חתימה על כרטיסי אדי לתרומת אברים




במרוצת חגי ומועדי תשרי תפיץ קרן "בכבוד" דפי מידע והסבר בקהילות היהדות המתקדמת בסוגיית תרומת האיברים וחשיבותה האנושית והיהודית. פוקדי בתי הכנסת יוזמנו ללמוד על הסוגיה ועל עמדתה של היהדות המתקדמת, ובמידת רצונם, אף לחתום על כרטיסי אדי.

לחצו כאן לקריאת דרשתה של הרבה גליה סדן בנושא תרומת האיברים
דרשה בנושא השתלת איברים וחתימה על כרטיס אדי - מאת הרבה מיה ליבוביץ'


לחצו כאן להורדת דף המידע וההחתמה בעניין כרטיסי אדי



 
האתר פועל בתמיכתן של הקרן הקיימת לישראל, הסוכנות היהודית לארץ ישראל, ההסתדרות הציונית העולמית ומשרד המדע התרבות והספורט - עזבונות
צרו קשר | פייסבוק | אתר התנועה