תשעה באב במסגרת המשפחתית

תשעה באב החל בימי הקיץ החמים מהווה אתגר גדול להורה הישראלי הן מפאת היום בשנה (חופש גדול, החום הגדול...) והן מפאת המשמעות שיום זה קיבל במרחב הציבורי הישראלי- יום אבל על חורבן בית המקדש המסמל את הסבל היהודי לאורך הדורות כאשר במגזרים מסוימים משולבת בו הציפייה לתקומתו של בית שלישי. אנחנו מאמינים כי תשעה באב יכול להוות עבור המשפחה הישראלית יום משמעותי ומיוחד ולנצל את העובדה שט' באב מתקיים בימי החופש הגדול ומאפשר לנו לחפש ולציין עם ילדינו את משמעויות היום שרלוונטיות לנו. סיפור חורבנו של בית המקדש יכול להוות עבורנו ועבור ילדינו יום בעל משמעויות ערכיות והיסטוריות חדשות שנוכל לבחון, לציין וללמוד במסגרת המשפחתית, בין השאר זו הזדמנות משפחתית:


  • ללמוד ולהכיר את ירושלים: ההיסטוריה, המקומות, האנשים; בעבר ובהווה. ראו למטה!
     
  • ללמוד ולהכיר את עולם היצירה וההתחדשות היהודיים שהתרחשו לאחר חורבן בית המקדש (כל סוף הוא גם התחלה חדשה) – הזדמנות נהדרת לטייל בבית שערים, למשל.
     
  • ללמוד על שנאת חינם ואהבת חינם
     
  • אגדה וסיפור לפני השינה או באוטו – על רבן יוחנו בן זכאי ויציאתו מירושלים
     
  • כל התשובות נכונות. אתם מוזמנים לשלב בין הנושאים השונים כראות עינכם.
ללמוד ולהכיר את ירושלים
ההיסטוריה, המקומות, האנשים ירושלים




אמנם ילדיכם יבקרו מתי שהוא בירושלים במסגרת בית הספר, אבל אין כמו ביקור משפחתי בירושלים. ונכון שחודש אוגוסט הוא חודש חם אבל ירושלים ניחנה במזג אויר סביר יחסית (לא מזיעים, כמעט), מקומות ביקור ממוזגים ושעות אחר הצהריים נעימות במיוחד. אתם מוזמנים לבנות לכם יום סיור עצמאי או לשלב ולהתלוות לסיורים משפחתיים מיוחדים למשפחות וילדים שמקיים בית שמואל בשעות בין הערביים:ביקורים עצמאיים במקומות ממוזגים לא כולם קשורים ישירות לירושלים אבל כולם בירושלים.

מוזיאון ישראל
מוזיאון ארצות המקרא
מוזיאון מגדל דוד
מוזיאון המדע
גן החיות התנכ"י
מעלית הזמן

כאמור אתם מוזמנים להצטרף לסיורים של מחלקת הסיורים בבית שמואל וליהנות מהדרכות איכותית ולהכיר את ירושלים (מחלקת הסיורים: 02-6203461)

אתם מוזמנים לשלב ביום זה היכרות עם דמותו של יוחנן בן זכאי המופיעה תחת: אגדה וסיפור לפני השינה או באוטו.

 

האתר פועל בתמיכתן של הקרן הקיימת לישראל, הסוכנות היהודית לארץ ישראל, ההסתדרות הציונית העולמית ומשרד המדע התרבות והספורט - עזבונות
צרו קשר | פייסבוק | אתר התנועה